Se spune că succesul în viață este influențat de multe lucruri. De exemplu, contează în ce familie te naști, sau la ce școală mergi, sau în ce cerc de prieteni te învârți. Părinții te îndrumă. Profesorii te ghidează. Prietenii te influențează. Mai ai nevoie și de un pic de noroc într-o lume nebună, nebună, de multe ori ostilă și plină de neprevăzut. Într-un anumit moment al vieții putem fi într-o poziție favorabilă, în alt moment putem fi într-o poziție mai puțin favorabilă față de scopurile, visele și obiectivele noastre.
Ei bine și pentru o afacere, contează toate acestea. Contează ideile și obiectivele asociaților, contează nivelul de pregătire al managerilor, abilitățile lor de comunicare, contează competența și buna intenție a angajaților. Dacă afacerea este construită și se bazează pe parteneri de încredere și pe furnizori serioși, va performa. Altfel va întâmpina tot felul de dificultăți. Chiar în situația în care te bazezi pe parteneri de încredere și furnizori serioși, legislația își poate crea dificultăți. Dacă aceasta îți impune tot felul de reguli greoaie, sau dacă aceste reguli se vor schimba mult prea des astfel încât să nu poți avea un plan de afacere predictibil, afacerea ta va fi afectată zi de zi.
Ei bine, noi ca indivizi, ca întreprinzători, ca manageri nu trăim într-o bulă perfectă ci suntem înconjurați de tot felul de oameni și situații care ne pot ajuta sau care ne pot încurca acțiunile. Toate acestea se răsfrâng și asupra organizației în care lucrăm și asupra performanțelor sale, pentru că, nu-i așa, organizațiile sunt formate din oameni.