Pentru a defini scopul unei organizații trebuie să ne punem în pielea clientului. Definirea scopului organizației este extrem de important și reprezintă o înțelegere a modului concret în care ne ajutăm clienții, cu ce le facem viața mai ușoară, mai frumoasă, mai sigură, mai fericită. Definirea scopului unei organizații depășește ideea de a servi bine clienții sau a le înțelege nevoile.
Dacă țelul suprem al unei firme este obținerea profitului, atunci scopul este modul (pozitiv, orientat către client) prin care acesta va fi atins. Este răspunsul la întrebarea „De ce există organizația?” Din acesta derivă mai apoi viziunea, misiunea, valorile și principiile cu ajutorul cărora organizația își construiește imaginea și după care se conduce. Pentru organizațiile non-profit scopul este chiar țelul suprem.
De exemplu, compania Coca-Cola și-a definit următorul scop: „Refresh the world. Make a difference.” Cum face asta Coca-Cola? Prin oferirea de diferite băuturi răcoritoare.
De exemplu, scopul organizației non-profit WWF (World Wide Fund for Nature) este „To stop damaging our only life support system”. Cum face asta WWF? Prin acțiuni de conservare a biodiversității.
Care este scopul organizației dvs?